Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det Ă€r bara en liten del av mig. Jag Ă€r ocksĂ„ mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tĂ€nkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inlĂ€ggen. Detta Ă€r helt enkelt Ă€nnu en vardagsblogg 😊

Midsommar 🇾đŸ‡Ș☀❀

Publicerad 2019-06-23 21:11:50 i AllmÀnt, KÀnslor, Livet, MÄ bra,

Det Àr söndag kvÀll och klockan Àr snart 21.00. Plockat ihop lite hemma, tvÀttar. Summerar en fin midsommar.

I förra veckan blev mitt största lilla barnbarn sÄ sjuk sÄ det sved i mormorshjÀrtat och tÄrarna rann... Men tÀnk ÀndÄ hur starka de smÄ Àr. Han repade sig relativt snabbt och jag hÀmtade mig ocksÄ...

Det Ă€r tuffare att vara mormor Ă€n mamma nĂ€r de smĂ„ blir sjuka...â€ïžđŸ˜ą

PĂ„ midsommarafton Ă„kte jag till en vĂ€n i Katrineholm. NĂ€r jag kom hade hon picnic fixad och vi Ă„kte pĂ„ en tur till Fiskeboda. Satt nĂ„gra timmar pĂ„ en filt pĂ„ en brygga i HjĂ€lmaren. Åt gott, pratade och skrattade. Solen sken och allt var hĂ€rligt! 

(null)

Efter nÄgra timmar plockade vi ihop och tog en liten roadtrip. Finns sÄÄÄ mÄnga fina herrgÄrdar runt Katrineholm som vi tittade pÄ!

NĂ€r vi kom hem drack vi varsin mojito i ☀ pĂ„ balkongen! Njöt av livet!

HjĂ€lptes sen Ă„t att laga midsommarmiddag. Åt lĂ€nge, drack bubbel till, fortsatte vĂ„ra samtal.

Satt pĂ„ balkongen, inlindade i varsin filt, i solnedgĂ„ngen och lyssnade pĂ„ musik. NĂ€r det blev för kallt flyttade vi in och fortsatte lyssna.
Turades om att vĂ€lja lĂ„tar och allteftersom det mörknade blev lĂ„tarna lugnare. Vi sjöng med och hade det hur mysigt som helst!

IgĂ„r lĂ„g vi i solen pĂ„ balkongen, varmt och skönt! Slöade, pratade lite och fikade! Ännu en skön dag!

(null)

Efter en enkel lunch gjorde vi oss redo för att Ă„ka ut till vĂ€nner pĂ„ landet. â˜șïžâ˜€ïžđŸ‡žđŸ‡Ș

Min vĂ€n fick hĂ„ret fixat, kompisen pĂ„ landet Ă€r frisör, och jag satt pĂ„ en av alla fina uteplatser och drack kaffe. Spelade Wordfeud â˜ș

(null)

(null)

(null)

(null)


Sen hjÀlptes vi Ät att fixa Ànnu en toppenmiddag! FÀrskpotatis, grillad lax, grillad kyckling, sallader och sÄser! Mums!!

(null)

(null)

Jag blev sĂ„ mĂ€tt av all god mat sĂ„ efterrĂ€tt blev det inte sĂ„ mycket av. Vi hade gjort iordning en Pavlova. Men vi var ganska mĂ„nga sĂ„ den gick Ă„t fast inte jag Ă„t av den â˜ș

(null)

(null)

Vi var hemma igen runt 21.30 och dĂ„ rĂ„kade vi hamna framför en match i fotbolls-VM för damer, Norge-Australien.... Var sĂ„ spĂ€nnande sĂ„ vi kunde inte lĂ€gga oss.... Vi, se pĂ„ damfotboll.....đŸ˜±đŸ˜‚
Norge vann!!

Idag Ă„kte jag hem tidigt. Ville komma till Stockholm innan infarterna proppades igen av köer... Lyckades! đŸ‘đŸ»

Skönt att ha en dag hemma innan jobb imorgon igen! Men pĂ„ eftermiddagen slog min magkatarr till med full kraft. Jag har haft lite kĂ€nningar hela veckan men inget som idag. Ont i magen, illamĂ„ende, kallsvettig.... Tur man har ett lager Omeprazol hemma! Lyckades hĂ€va anfallet och kunde ta mig ivĂ€g till Mall of Scandinavia dĂ€r jag hade tid för att trĂ„da hĂ„r i ansiktet! Blev verkligen bra!

Imorgon jobb igen. Har svÄrt att sortera allt som behöver göras den hÀr veckan. Nog dÀrför magkatarren slÄr till....

Ska försöka vara pÄ plats 6.30 imorgon för att skriva "att-göra-lista"!

Ha en fortsatt fin kvĂ€ll och sov sĂ„ gott mina lĂ€sare! ❀

(null)






Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela