Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Att må bra!

Publicerad 2018-12-28 00:27:41 i Allmänt,

Jag vet ju att jag oftast bara använder den här bloggen att skriva i när jag inte mår så bra. Men idag ska jag göra tvärtom! Jag mår jättebra! Har oceaner av tid till att bara ta hand om mig själv och det gör jag varenda minut här i paradiset! ☀️❤️

Varenda dag går jag långa promenader, minst en men oftast två eller fler. Känner jag mig riktigt pigg på morgonen går promenaden norrut. När T och jag var här sist gick vi den några gånger. Efter ett par kilometer kommer man fram till ett vattendrag som är så brett att man sällan kan vada över.

Finns en liten "färja" över, en bryggbåt som dras med rep fram och tillbaka. 😊 Kostade 20 baht sist jag var här och kostar 20 baht nu. 👍🏻😊
På andra sidan fanns en liten bar där vi brukade dricka varsin öl innan vi gick tillbaka. Den är borta nu. Så jag åker inte ens över utan vänder där.

Min första dag här så stötte jag på en filur efter vägen. Förvånad över mig själv som till och med stannade och tog kort på den......😳 Förstod nog inte förrän efteråt vad jag sett, men anar att den var död.....

(null)

Borde kanske kolla upp vad det varför sort?

Människorna i Thailand är helt fantastiska, vänliga och trevlig så det är enkelt att vara det själv också! Härligt att få vara på gott humör hela tiden!

Andra kvällen när vi kom hem efter en middag ute på stan möttes vi av en jättefin installation på sängen. De hade förstått att jag varit här förut, bott på hotellet tidigare. 😊
Kul att få känna sig så välkommen!

(null)

Det är tidig morgon i Khao Lak nu. Jag är uppe tidigt varje dag och dricker en kopp kaffe på rummet innan det är dags för frukost. Jag är alltid bland de första vid frukosten 😊
Gillar lugnet och tystnaden som är då! Sitter alltid så nära havet jag bara kan. Äter i lugn och ro. Oftast helt vanlig mat, sen kaffe och frukt. En jättebra start på dagen! Går till rummet och gör mig i ordning för dagen och runt 8.00 är jag vid stranden! ⛱☀️

I förrgår var jag till marknaden i Bang Niang. Ett underbart ställe med härlig atmosfär! Började med en mojito hos "pojkarna" som spelar hög musik och har gjort en konst av drinkblandande! De var också här sist jag/vi var här. Strosade sen runt i sakta mak och tittade på allt krims krams som säljs. Fick dock med mig 3 ryggsäckar, en till mig och varsin till barnbarnen, ett par flip-flops, ett armband och ett fotband. Funderar på om jag ska åka tillbaka och handla lite mer, lite slapparkläder till mig.... Troligtvis blir det så 😉

Innan jag åkte hem igen åt jag middag på marknaden. Under samma presenning som sist och med samma man som arbetade då! Underbart på alla sätt och vis! Jag bara älskar att vara här! Älskar allt med resorten, Khao Lak, marknaden och stämningen som är!

(null)

Mittemot marknaden ligger minnesmärket för tsunamin, Tsunami Memorial, och självklart måste man gå en sväng dit när man är på plats. På Annandagen var det 14 år sen det hände, det fruktansvärda. Jag minns precis var jag befann mig när jag först hörde om händelsen.....

Nä, nu får klockan ta och rulla på lite, jag är hungrig och vill ha frukost! 😊
Men 40 minuter kvar tills de öppnar.....