Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

När livet blir en drog!

Publicerad 2018-05-29 21:52:00 i Allmänt,

Herregud!! Hur bra kan man få må utan att det går över styr? Jag blir hög av livet varje dag! <3

Sitter uppkrupen i sängen, musik på Spotify och skriver här :)

Bildresultat för spotify

Sen jag skrev här sist har jag hunnit med en vecka på Cypern med en allra bästa vän. En helt underbar resa på alla sätt och vis! Fick dock tandvärk men på Cypern finns dundermediciner så det fungerade alldeles utmärkt!
Vi åkte till samma ställe som vi varit på två gånger tidigare men bodde nu på ett nytt hotell. Inte Hilton direkt men fullt fungerande för två trötta resenärer:) Vi fick en lägenhet med litet kök och en egen uteplats. Där tillbringade vi några kvällar med enkla, goda måltider och billigt rödtjut! Satt ute och läste, hade det toppen!

Varje morgon tog vi en lång promenad, utmed havet, innan frukost. Var seg i kroppen hela resan men tror att farten tog sig ju längre veckan gick....

Några kvällar åt vi middag ute eller bara "hängde" nere på bryggan där vi tillbringade dagarna. Hann med att läsa många deckare, sova, vila, prata och bara vara tysta tillsammans.

Bildresultat för pafos strandpromenaden

Batterierna är laddade igen och inte blev det sämre av det fina, varma, underbara väder vi har här hemma i Sverige! Kan inte tänka mig en bättre sommarstad än "mitt" Stockholm!

Bildresultat för sommarsol

Dagen efter att vi kommit hem var jag till tandläkaren och drog ur den nedrans, krånglande tanden. Var nervös innan men det gick strålande bra! Lite meck med att få loss den men jag blundade och låtsades att jag var på spa och plötsligt var den väck! Lite ovant med ett tomrum i tandraden men ny tand ska sättas in under vintern! Himla bra tandvård vi har i Sverige!

I helgen har jag varit i Dalarna hos barn och barnbarn! Härliga, varma dagar!
Var ute och roade mig på de lokala små ställena i fredags och var omsvärmad av män....;) Borde kanske göra det oftare! Får det jag vill ha och är mycket nöjd med kravlösheten! ;) <3

Tillfreds och glad åkte jag hem igen igår morse, efter lite krångel med punktering. Men fick så himla bra hjälp och service på bilverkstan så jag har inget att klaga på!

Bildresultat för punktering

Jobbat några dagar efter semestern och har mängder med saker att göra, hantera och möta. Men tar en sak i taget och låter mig inte bli stressad! Jag hinner det jag hinner! Det jag inte hinner får jag göra en annan dag!
Har ett nytt sätt att tackla livet, lever mer här och nu och det är en skön känsla!

Idag har jag återigen träffat min sponsor och tagit mig igenom andra steget i tolvstegsprogrammet! På måndag sätter jag/vi tänderna i steg tre! Det är en fantastisk inre resa som jag gör! Ödmjukheten inför livet växer varje dag och varje gång jag träffar min sponsor <3

Just nu är allt i mitt liv perfekt och jag ska jobba för att det ska fortsätta att vara så! Tacksam! <3