Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det Ă€r bara en liten del av mig. Jag Ă€r ocksĂ„ mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tĂ€nkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inlĂ€ggen. Detta Ă€r helt enkelt Ă€nnu en vardagsblogg 😊

Herregud jag gör det igen......😳

Publicerad 2019-06-28 05:20:45 i KĂ€nslor, Rektor, arbete,

Ännu en gĂ„ng i mitt liv har jag kavlat upp Ă€rmarna och stĂ€dat, skrubbat, skurat och fejjat en hel skola..... Eller fyra femtedelar av en skola..... Eller kanske snarare tvĂ„ femtedelar..... TvĂ„ andra femtedelar har personalen stĂ€dat och den sista ska stĂ€das vecka 29.

Min nya arbetsplats bestĂ„r av fem olika byggnader. Alla oerhört skitiga och belamrade med saker... För att inte tala om alla kĂ€llarförrĂ„d....đŸ˜± Jag fĂ„r helt enkelt panik av skiten!
SĂ„, förra veckan drog jag igĂ„ng den största storstĂ€dningen pĂ„ skolan pĂ„ minst 10 Ă„r. Flera i personalgruppen Ă€r pĂ„ och de som inte Ă€r det fĂ„r ta hand om elevern pĂ„ fritids.

Personalen Ă€r i chock av att se rektorer som kavlar upp Ă€rmarna ch stĂ€dar.....đŸ‘đŸ»đŸ˜‰
Det blir en helt ny miljö! Det blir fint och lugnt!

Idag Äker jag och en bitrÀdande rektor till IKEA! TvÄ bilar sÄ ska vi nog fÄ med oss det vi ska köpa! Skolan behöver ett lyft! Ett stort lyft i miljön och det har pÄbörjats!

Har till och med fĂ„tt fart pĂ„ vaktmĂ€staren! 😉
AnstĂ€llt en sommarjobbare vars enda uppgift Ă€r att bĂ€ra skrĂ€p till containrarna! Vi har hittills fyllt sex stycken. TvĂ„ stora stĂ€ngda och tvĂ„ lite mindre öppna.....

Under nÀsta lÀsÄr kommer det att stÄ en container pÄ plats hela tiden och röjning och stÀdning fortsÀtter!

Nu Ă€r klockan 5.15. Har varit uppe 45 minuter sĂ„ morgonkaffet Ă€r redan urdrucket. Ska ta den hĂ€r ömma kroppen, trĂ€ningsvĂ€rk av all stĂ€dning och bĂ€rande av skit, in i duschen för en uppfrĂ€schning innan dagen kör igĂ„ng. TĂ€nker vara pĂ„ jobbet runt 6.30 för att checka av inköpslistorna. Innan vi Ă„ker har jag budgetmöte med administrativa chefen för beslut om inköp frĂ„n andra stĂ€llen. Nu ska vi Ă€ven utĂ„t sett bli mer professionella!

Jag Ă€r nog en riktig galning som drar igĂ„ng alla dessa projekt..... Men just nu en galning som Ă€lskar mitt arbete! 🙃💛

(null)

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela