Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Upp och ner och hit och dit och sen då......

Publicerad 2019-07-18 22:32:25 i Känslor, Livet, Medberoende, arbete,

Oj oj oj vad livet kan vara innehållsrikt.....På många olika sätt!
 
De senaste veckorna har jag kickat igång alla mina beroenden och medberoendet..... Jävla skit!!
 
Bildresultat för medberoende
 
Har hållit mig från socker i flera månader. Men häromdagen föll jag i träsket igen :( Kan inte skyllas på nån annan än mig själv....
 
Betsämde mig hastigt och lustigt för att ta en liten minisemester och bokade ett dygn på ett värdshus i Gästrikland. Så klart var jag tvungen att köpa med lite godasker, Cola Zero och hemmaspasaker.
 
Bildresultat för forsbacka wärdshus
 
Kom dit och var helt slutkörd efter att också varit 110% medberonede under ett par veckor. Mer om det längre ner.
 
Checkade in och la mig direkt på sängen. Somnade som en stock. Vaknade 2 timmar senare full av dregel..... Välbehövligt med andra ord!
 
Fräschade till mig och gick till restaurangen. Jag var enda gästen.... Underbart lugnt! Satte mig ute i solen. Drack lite bubbel och åt god mat! Kaffe på det. En underbar egenmiddag!
 
Efter hand dök det upp lite fler gäster och vid bordet bredvid mitt kom det en kvinna, lite yngre än jag skulle jag tro, och hennes dotter och satte sig. Vi började småprata.
 
Blev ett sånt där fantatsiskt möte som man sällan upplever. Det var som att vi hade känt varandra i evigheter. Vi pratade om livet och alla olika vägar det kan ta, utmattning och återhämtning. Vi kramades när de gick! <3
Idag kan jag ångra att vi inte bytte kontaktuppgifter men det var väl någon mening med det också.
 
Tillbringade sen några timmar på rummet med att ta hand om mig själv, fotmask, ansiktsmask, lång dusch med hårtvätt! Ljuvligt att sen krypa ner i sängen och sova gott många timmar. Njöt av en lång hotellfrukost ute i solen på morgonen. Det enda som hördes var flugorna som surrade! Underbart!
 
Den här veckan har jag jobbat. Bara jag på plats. I början av veckan gick det bra. Jag var effektiv och produktiv. Har en plan för varje dag och har i stort sett följt den, Men igår och idag, oj vad tråkigt och oj vad trött jag varit.
 
Igår somnade jag på soffan på eftermiddagen. Idag tog jag mig i kragen och åt ordentligt när jag åkte från jobbet. Fick tillbaka energin och lyckades utföra flera ärenden jag dragit på.
 
Väl hemma åtekom känslan av att vara pigg, glad och stark, lust till livet! 
 
Bildresultat för pigg och stark
 
Imorgon ska jag arbeta hemifrån. Då blir det en filt på en klippa i skärgården och läsjobb. Sånt man kan göra precis varsom helst. En bästa vän ska med också men vi jobbar i samma bransch så för den delen kan hon "integreras" i morgondagens arbete, reflektionspartner!
 
De senaste veckorna har några nära och kära haft en mängd trubbel i sina liv och mitt medberoende har kickat in som sjutton. Kanske inte så mycket i ord, men i tankar och handling. Trött jag blir på mig själv....!
 
Men nu ska jag hänga hemma hos mig själv några veckor så tar tag i den biten igen. Motar medberoendet!
 
Återgått till att dejta lite. Går så där.... Är så oerhört rädd om min frihet....!
 
Behöver dock ligga med någon! Vilket jag gjort nån gång. Men det gör bara att "suget" blir ännu större.... Sover hos "nån" ibland men den personen vill jag inte ligga med.....  Men ska kanske ändå sova där i veckan som kommer..... 
 
När de här känslorna och suget kommer kan jag längta efter T.... Att älska, ha sex med honom var väääldigt bra! Men samtidigt som jag tänker tanken så vet jag att det inte skulle gå igen.... Han har ställt till så mycket elände så det skulle vara omöjligt. Men..... Dra fingrarna genom hans lockar.... Nosa honom på halsen.... Sova nära, bakom hans rygg eller han bakom min....

https://m.youtube.com/watch?v=pNSXojBESGo
 
Nej, slut med nostalgiskt trams! Hela världen ligger framför mina fötter och bara väntar på att intas!!
 
Sköt om er alla fina läsare! <3
 
Bildresultat för vill vara nära någon
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela