Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Ta ansvar för hur man mår....

Publicerad 2019-07-20 07:57:00 i Känslor, Livet, Må bra,

Lördag morgon, den bästa morgonen på hela veckan!
 
Jag vaknade som vanligt ganska tidigt trots att jag var uppe länge igår. Tycker om att vara uppe sent på kvällen när jag vet att väckarklockan inte ringer dagen efter.
 
Bildresultat för lördag morgon
 
Hade balkongdörren öppen på vid gavel ända tills jag la mig. Sen drog jag igen den till hälften. Tycker om alla ljud jag hör utifrån, människor som smårpratar, skrattar, minglar, bilar som ibland åker förbi, nån siren, katter som jamar, barn som leker..... på natten tycker jag om den svala luften som smyger sig in.
 
Inne på min andra kopp kaffe för dagen. Nästa kopp blir på en klippa i havet, tillsammans med en bästa vän! Ännu en solig, varm dag ska spenderas ute i skärgården! Älskar det! <3
 
Bildresultat för gålö
 
Min vän och jag pratar, skojar, skrattar så vi nästan kissar på oss, är tysta tillsammans... Ja, allt det där man bara kan med en bästa vän! <3
 
Sista veckorna har jag funderat på varför jag har så svårt att känna nåtgot för någon, ganska avstängd överhuvudtaget när det gäller känslor.... Förutom lite ångest ibland men då är den oftatst självförvållad..... Så bara att genomlida....
 
För att ge mig själv förutsättningar att kunna känna igen så har jag beslutat att sluta med de mediciner jag tar! Inte lätt då jag ätit dem sedan 1997.....
 
Men läste på lite om de jag tar nu och de är inte alls för samma syfte som de jag startade med, SSRI. De jag tar nu ska "bara" hämma ångest, inte mot depression. Så nu är det dags att sluta!
 
Har dragit ner till hälften och varje morgon vaknar jag med biverkningar, lätt ångest, tryck över bröstet, rastlöshet i kroppen.... Men eftersom jag vet vad det beror på sä är det inte alls svårt att hantera! Kliva upp och dricka kaffe hjälper mot det mesta!
 
Bildresultat för lyrica
 
Ska kontakta 1177 och be om tabletter med halva styrkan. Ännu ett steg mot avslut!
 
Jag vill känna igen! Jag vill vara fri! Jag vill fortsätta vara tillfreds (skapligt i alla fall) och lycklig!'
 
En dag på en klippa i skärgården med en bästa vän kommer att hjälpa dessa känslor att frodas och växa!
 
Ha en fin, solig, sommardag mina läsare!
 
Bildresultat för lördag morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela