Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Make over

Publicerad 2019-07-11 21:55:11 i Inredning, Känslor, Livet, Må bra, Semester,

Eftersom semestervädret inte varit på topp så var jag tvungen att hitta på annat än strandläge.

Förra helgen besökte jag en kompis, bubbel och babbel en hel kväll. Övernattning....

Hennes hus är som ingen annans! Här och där färdigrenoverat. På andra ställen rena kaoset. Men vilket spännande hem! Överallt saker att titta på. Mönster- och färgblandningar som är underbara!

Inget passar ihop men eftersom allt är sånt så blir helheten toppen!

Blev så inspirerad så turen till Ikea inbringade en del saker, matta, skåp och diverse smått och gott! 👍🏻

Innan:

(null)

(null)

(null)


När man bor så litet som jag måste hela hemmet möbleras om för att kunna rulla ut en matta.....😱😂 Vilket kaos....:

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Fick till och med använda balkongen till förvaring medan make over pågick.....

På kvällen skulle jag skruva ihop skåpet jag köpt. Så klart pluggade jag fel trots ivrigt läsande av manual 😡😩 

Blev så desperat så jag tänkte messa T och be om hjälp.... Men besinnade mig! 🙏🏻

Så igår fick jag starta dagen med att åka till Jula och införskaffa en tång att dra ut pluggen med igen!

(null)

Fungerade strålande och skåpmonteringen kunde fortsätta! Gick galant tills baksidan skulle på plats! Är då själva fan att det alltid är något man inte kan klara ensam! Man hade behövt vara två....

Men skam den som ger sig!! Skåpet blev klart! Står nu på plats och är fyllt av mina fina saker!

Var till och med och köpte 2 fina flaskor vin att ha i det.... ☺️🍷

Efter:

(null)

(null)

(null)

(null)

En liten sneakpeak på mitt sovrum också som ska få lite make over nästa vecka! Ska "bara" köpa nya gardiner först....

Mattan ska bort och in ska den som låg framför soffan tidigare. Kommer nog att bli toppen!

Känner mig nöjd med mitt "nya" ombonade hem! ❤️

Sköt om er alla läsare! 🙏🏻


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela