Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det Ă€r bara en liten del av mig. Jag Ă€r ocksĂ„ mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tĂ€nkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inlĂ€ggen. Detta Ă€r helt enkelt Ă€nnu en vardagsblogg 😊

Herregud! đŸ™đŸ»

Publicerad 2019-07-22 05:36:00 i KĂ€nslor, Livet, Medberoende, MĂ„ bra,

Hade en toppendag igÄr!
Jobbade pĂ„ sakta men sĂ€kert och hann massor! Hann till och med ta en liten powernap pĂ„ eftermiddagen!
 
Var till affÀren och handlade, hade skrivit en lapp pÄ det jag behövde sÄ inget lufsande runt i affÀren och spontanhandla! Det har inte hÀnt pÄ sÀkert 2 mÄnader.... Heja mig!
 
NĂ€r jag kom hem lagade jag mat och Ă„t. Åt nog liite för mycket för paltkoman blev pĂ„taglig....
 
Mailde lite med fotbollskillen pÄ datingsidan och vi beslutade att ses redan igÄr kvÀll. Fika kl. 18.00 pÄ Café Rival pÄ Mariatorget!
 
Bildresultat för cafe rival
 
Herregud! Som vanligt nervös inför date med okÀnd man.....
 
Bussen kom inte i tid, tunnelbanan hann gÄ innan jag kom dit sÄ fick vÀnta en bra stund. Eller 10 minuter vilket kan vara lÀnge.... Glömde att det var söndag och lÀngre mellan bussar och tÄg Àn pÄ vardagar....
 
Mailade mannen som skrev att Àven han var ett uns sen. Skönt!
 
Jag kom kanske 2 minuter över 18.00. Han stod dĂ€r redan. Snygg! Rosa pikĂ©tröja, jeansshorts, militĂ€rgröna senakers, rakat huvud, grĂ„sprĂ€ngt skĂ€gg, brunbrĂ€nd, lite "pondus". För att inte tala om ögonen.... Bruna och enormt snĂ€lla!
 
Fick en kram och lite smĂ„prat om var vi skulle sitta. Blev ute, i regnet under en markis. Mysigt â˜ș
 
Vi pratade och pratade och pratade och pratade..... De fÄ stunder det var tyst var inte pÄ nÄgot sÀtt pinsamma! Vi pratade till och med om det!
 
Vi pratade resor, fritid, familj och vÀnner. Tog flera timmar innan vi snuddade vid arbeten. OcksÄ det en skön kÀnsla, att inte vara sitt arbete! Jag lÀr mig, jag lÀr mig! Han tyckte, tÀnkte och kÀnde precis som jag kring det!
 
NÀr det blev dags att dra sig hemÄt blev jag erbjuden skjuts och jag tackad JA!
 
Bildresultat för volvo v90
 
Ensam i bil med relativt okĂ€nd man.... Hm, kĂ€nns det igen? Inte första gĂ„ngen jag gjorde sĂ„...... Dumdristigt? Ja! Men oj vilken mysig tur det var! Ville aldrig att den skulle ta slut! Tror han kĂ€nde lite likadant för sen satt vi en stund i bilen, utanför mig, och fortsatte samtalet.
 
DĂ„ kom vi in pĂ„ tanken att ses igen.... Han uttryckte det sĂ„ fint att han ville ses igen och jag sa detsamma! SĂ„ vi fĂ„r se nĂ€r det blir och vad vi gör dĂ„! Troligtvis redan sĂ„ snart som möjligt 
 
SÄ enkelt det blir nÀr man trÀffar nÄgon dÀr det kÀnns som att det finns en attraktion och spÀnning. Jag taggar ner, behöver inte forcera, inte vara den som driver allt framÄt. KÀnns lite tvÀrsom nu. Det hÀr Àr nÄgot jag vill vara rÀdd om, inte förstöra genom att bete mig som en ÄngvÀlt!
 
Innan jag gick in till mig fick jag hans visitkort och nĂ€r jag tĂ€nkte att han ocksĂ„ kunde ha kommit hem sĂ„ skickade jag ett sms. Fick relativt snabbt ett svar och sen höll vi pĂ„ sĂ„ i kanske en timme till.... SĂ„Ă„ himla mysigt! Somnade varm om hjĂ€rtat och med ett leende pĂ„ lĂ€pparna! Det hĂ€r ska jag vara rĂ€dd om sĂ„ fĂ„r vi se vad som hĂ€nder!
 
NĂ€r jag lagt mig mailade jag och avbokade den date jag skulle ha pĂ„ onsdag. Fick ett fint svar tillbaka. Tack för det! Är inte en sĂ„n som vill "prova" fler bara för att.... Det hĂ€r kĂ€nns spĂ€nnande och viktigt...!
 
Jag kommer inte heller att sova dÀr jag tÀnkt under veckan. Kommer att göra nÄgon besviken, men nu Àr det jag och mina kÀnslor i fokus!
 
Bye, bye medberoende!!
 
Bildresultat för hej dÄ medberoende
 
Ha en fin mĂ„ndag! ❀
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela