Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Tisdag 30/7

Publicerad 2019-08-05 18:01:59 i Känslor, Livet, Medberoende, Må bra,

Vi var som vanligt uppe nästan hela natten..... Oj, oj, oj vad mysigt det är! Satt ute länge innan myggen blev för besvärliga. Pratade, skrattade, fällde några tårar..... som vanligt alltså....
 
På natten regnade det och när vi vaknade så var det ganska mulet och kallt. Långfrukost tillsammans, tv i sängen på förmiddagen innan vi ryckte upp oss och åkte på en liten sightseeingtur efter havet.
 
Vilka fantastiska ställen det finns på Öland! Man kan inte annant än att älska den där ön!

(null)

Åkte genom ett kargt landskap där alla djur, kossor och hästar betade i det fria, inga hagara, inga stängsel.
 
Vi stannade vid havet som frustade och skummade. Byggde torn av stenar och lämnade alla våra bekymmer där på stranden!
 
Åkte vidare och kom efter mycket om och men fram till Löttorp. Strosade runt där en stund. Tänkte äta lunch men så mycket folk överallt så vi satte oss i bilen och åkte hemåt. Blev enkel lunch på ett café i Mellböda. Det, på den tiden, lilla café där jag som barn köpte färska wienerbröd när jag campade med min familj.

(null)

 Som vanligt en helt underbar måltid tillsammans. Pratade, skojade, skrattade, tog på varandra, antydde olämpliga saker och skrattade ännu mer. Titta varandra djupt i ögonen och sa vackra saker.... Jag är rysligt förtjust i den där mannen!
 
Vi fortsatte hemåt och vilade middag nån timme..... Eller vilade och vilade..... Gjorde nog mest något annat....😉💕
 
På kvällen hade vi bokat bord på Lammet och Grisen så klädde upp oss lite och åkte dit!
Bubbel på takterassen och sen en middag som inte går att beskriva. Sååå mycket mat!

(null)

(null)

(null)

 På vägen hem svängde vi ner i hamnen i Byxelkrok och hälsade på min pappas bästa vänner som var där med husbil. En mycket trevlig stund och återigen visade sig To från en alldeles fenomenal sida! Otvungen och trevlig! 
 
Hemma igen drack vi bubbel och den här kvällen kom vår första lilla dispyt, som jag idag inte ens vet vad den handlade om.... Men jag vet att jag reagerade som en huggorm på något han sa och sen var vi båda ett uns otrevliga.... Mindre bra....
 
Men jag är inte den som är den så jag bad verkligen om ursäkt för mitt beteende. Flera gånger, föll in i medberoendet..... Ja, ja man kan inte vara fullärd direkt. Det är en lång process att ta sig ur beteende som medberoende.... Jag kämpar vidare!!

Just nu sitter jag på balkongen hemma hos To. Han är på bio med sina barn. Mysigt bara att vara här. Är hundvakt, dricker Cola och försöker jobba lite så att jag kan gå hem tidigt imorgon också ☺️

Att bli inbjuden att stanna flera dagar, "Du tar väl med dig fler ombyten än ett så du kan stanna ett tag?"
 
Självklart när man får! Jag vill vara med honom hela tiden! Han har intagit hela mitt hjärta! ❤️
 
Om det här skulle visa sig vara något som kan bli varaktigt så ska jag starta en ny blogg. Avsluta den här geggiga sörjan och bara njuta av resten av mitt liv! 
 
Håll tummarna för det mina fina läsare! ✊🏻❤️
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela