Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Fortsättning semester...

Publicerad 2019-08-09 18:23:26 i Känslor, Livet, Må bra,

Onsdag 31/7 vaknade vi också till ett mindre soligt och varmt Öland. Slöade hela förmiddagen. To åkte till hamnen och köpte frukostmackor. Långfrukost med mys....
 
Beslutade att ta en tur till Borgholm på eftermiddagen. Så härligt att bara vara tillsammans. Många, långa samtal under alla dessa bilfärder.
 
Framme i Borgholm parkerade vi och tog en sväng nere i hamnen. Gick förbi en minigolfbana och kom på att det skulle vi spela! Såååå himla roligt! Vi skojade och skrattade hela tiden!

(null)

(null)

 Jag förlorade, men inte med mycket, och vad gör väl det när allt var så härligt!
 
Gick en sväng till och handlade lite till A som vi hyrde stugan av. Alltid kul och trevligt att få visa sin uppskattning! Hon månade om oss så väl samtidigt som hon lämnade oss i fred!
 
Innan vi åkte tillbaka till stugan i Byxelkrok åt vi lite god mat på restaurang. Mycket mat har det blivit sista semesterveckan och alltid med trevligt sällskap.
 
Myskväll i stugan. Jag var dock så trött och sliten efter den senaste 1,5 veckan att jag somnade tätt intill To redan runt 22.30..... To var nog vaken framåt 1.00 och tittade på tv. Men så kan man göra om man sover på morgnarna. Jag är ju alltid uppe tidigt och dricker mitt kaffe :)
 
På torsdagen var det dags för hemfärd. Tog det lugnt med frukost och sen städade vi ur stugan efter oss. Svängde förbi hamnen på vägen för att slänga alla sopor och tro det eller ej men då stod färjan till Oskarshamn inne. Vi körde fram och frågade när den skulle gå och om det fanns plats. Var bara att köra ombord! Skulle gå om 15 minuter! Ibland har man tur!

(null)

En härlig båttur på strax över 2 timmar. Det gungade och rullade och det var en härlig känsla! Jag som alltid trott att jag blir sjösjuk av gungande hav..... Se där...!
 
Kom hem vid 20-tiden på kvällen. To följde mig upp och ingen anar väl vad som hände då.... Ljuvligt ännu en gång!
 
På fredagen åkte To bort med en kompis och kom hem sent på söndagskvällen. Ringde mig så snart han var hemma och sen var vi i full gång igen....
 
Jag hade en riktig toppenhelg med min son och hans partner. Middag i city med sonen på fredagen. Besökte favoriten Mondo Tapas! Inte lika mycket min sons favorit.... Nästa gång får han bestämma restaurang!

På lördagen deltgande i PRIDE-tåget. Jag delatr som Stolt Förälder! Jag är stolt över båda mina barn så klart men vissa grupper i samhället behöver ibland lite mer stöd än andra. Jag är en stolt förälder till alla hbtq-barn som behöver det!

(null)

(null)

I måndags belsutade To och jag att jag skulle sova hos honom. To tyckte jag skulle ta med mer än ett ombyte så jag kunde stanna ett tag.... Idag är det fredag och jag är fortfarande kvar.... Bara varit hem och vänt idag. Tvättat och sovit lite middag....
 
To är borta ikväll, middag hos sin bror och lite utgång med vänner inne på Söder. Jag passar hans hund, slöar i soffan och passar på att vila lite så jag orkar fortsätta detta tempo....
 
Jobba, sova lite, mysa, vara nära, prata, skoja och skratta.... Livet har ALDRIG varit bättre! <3
 
Ta hand om er fina läsare, lev här och nu! Vad som händer imorgon vet vi inget om!

(null)

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela