Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Just idag tar jag dagen som den kommer.

Publicerad 2018-06-07 13:24:56 i Allmänt,

Just idag med Olle Carlssons foto.
 
Klockan är 13.15 och jag tar mig tid på arbetet att skriva här. Har bara ett möte kvar idag innan jag får gå hem. Ska arbeta lite hemma sedan med att trixa lite med program till studiedagarna efter skolavslutningen.
 
Jag tar en dag i taget och försöker att leva varje minut med en tro på att Min Högre Makt, Universum, tar hand om mig. Och det fungerar! Jag släpper taget/kontrollen om många saker och de löser sig ändå! Kanske mitt missbruk av mitt arbete börjar lätta?! Ingen är gladare än jag!
 
Jag tar tillvara på varje stund och varje möte. Tar tillvara på varje känsla som dyker upp i min kropp. Hanterar dem varsamt. Blir inte rädd för dem som jag blev förut....
 
Ikväll ska jag på date, eller vad det kan tänkas vara. Jag ska i vilket fall träffa en man. En man jag arbetade med för 2,5 år så oavsett ska det bli trevligt att ses. Tror vi har mycket att prata om, både privata saker och jobbrelaterat.
Vi har skrivit till varandra ganska länge på Messenger men det har alltid kommit något emellan när vi bestämt att ses. Men nu ska det i alla fall bli av :)
 
I helgen ska jag åka till min vän som bor i annan stad. Var längesedan vi sågs så det ska också bli härligt! Brukar vara som en vilosemester när jag åker till henne. Hoppas på sol och värme så vi kan hänga på en badstrand.
 
Jag tar hand om mig och mår bra! Hoppas att ni där ute i "rymden" gör detsamma! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela