Rektorns blogg om livet

En blogg som handlar om mig C. Rektor till yrket men det är bara en liten del av mig. Jag är också mamma, mormor och fd fru. Medberoende till en alkoholist, min fd man. Livsnjutare, tänkare och ytlig, och en massa andra saker som kommer att visa sig i de olika inläggen. Detta är helt enkelt ännu en vardagsblogg 😊

Ingen bra dag....

Publicerad 2017-08-06 09:06:49 i Allmänt,

Mycket har hänt sen jag skrev här sist..... T och jag har både påbörjat och avslutat igen. Kan inte släppa honom och vill samtidigt inte ha honom....

Förstår inte hur jag kan fastna i känslor så här. Kan inte förstå att känslorna svänger som de gör.

Vi började vår "nya" historia passionerat! Allt kändes bra, förutom att han var bakfull när vi skulle ses.... Det var inget han visade men det kändes på doften...

Vi var på stranden, vi tog på varandra, vi kysstes, vi pratade om vad vi skulle göra när vi kom hem.... Det var verkligen bra! Varför kan det inte vara på samma sätt hela tiden?? Varför måste det komma kilar emellan som vi inte klarar att själva ta bort?

Vi hade en härlig helg tillsammans! Picnic i en park, kvällsmys hemma i soffan, sov nära....

På måndagen fixade jag en picnic och mötte upp T efter jobbet. Jättemysigt igen. Vi åkte hem och där blev vi osams, jag "kastade ut" honom. Han berättade vad han gjort med "den andra" kvinnan och det var inget jag ville höra! Kanske var det jag som pressade honom att berätta med de frågor jag ställde.... Har svårt att släppa att han varit tillsammans med någon annan samtidigt som han sagt till mig att allt kommer att bli bra....

Vi hördes dagen efter och vi sågs igen efter en vecka. Kan inte släppa.... Varför??

Helgen efter skulle vi ses på söndagen. Han skulle bo hos mig söndag till tisdag och vi skulle känna hur det kändes och fungerade. En vän till mig var hos mig och skulle åka hem på söndagen. Hon åkte redan på lördagen och då bestämde jag mig för att åka till mina barnbarn ett dygn. Berättade det för T som blev sur.....

Jag åkte ändå. Kan inte välja mellan mina små och T! T skrev massa dumheter till mig under hela kvällen som jag var i Dalarna. På söndagen pratade vi och bestämde att ses på kvällen.

Han kom hem till mig och vi pratade länge. Verkade som att vi möttes någonstans efter vägen. Vi öppnade oss båda två! Hade bokat en tid på familjerådgivning och vi var överens om att det skulle vara bra för oss!

Vi låg bredvid varandra i sängen och läste. Jag låg vaken länge och kände att jag tappat alla mina känslor för honom. Varför kommer de då tillbaka nu??

På måndagen ringde jag T på vägen hem från jobbet. Bad att han skulle ta sin almanacka med sig när han kom hem till mig på kvällen. Han blev sur, jag hörde det på tonen han använde. Vi avslutade och jag åkte till affären.

När jag var på affären ringde han mig. Var sur för att jag ringt honom på jobbet och bett honom ta med almanackan hem till mig. Jag sa att jag bara ville vara förutseende och låta honom veta när jag hade andra planer.... Sa att jag inte orkar tramsa med honom och han höjde rösten och sa samma sak till mig, sen la han på.

Jag betalade och gick. Stannade utanför affären och skickade ett sms och avslutade allt!

Idag önskar jag allt ogjort.... Hur kan jag känna som jag gör? Hur kan jag vilja vara med någon som inte alltid är snäll mot mig? Hur kan jag vilja vara med någon som försöker kontrollera och begränsa mig? Varför tror jag inte mer om mig själv att något bättre finns?

Jag har avbokat familjerådgivningen, borde jag ha gjort det?

Idag är ingen bra dag.... Men jag vet att det vänder..... ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela